Forum

Anna Skipper Forum

Rekommendera detta till någon annan
  • Facebook
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
  • Yahoo! Buzz
 Posted by at 12:12

9 Responses to “Forum”

1. Hej på Er alla!

Tog lite tid innan jag fattade var jag kunde skriva. Men här var det ju!

2. Kul ,då kan jag få lite tips,erfarenheter och motivation i mitt nya friska liv.

3. Hej alla!
    Går det bra för er med maten, här går det bra. Har gått ner 6,5 kg så jag är nöjd, tänker fortsätta ett tag till.

4. Hej Anna. Har tappat greppet, och vet inte hur jag ska hitta tillbaka, snälla ge mig ett råd och lite inspiration, mvh Carina

5. Har så svårt att komma igång. Gick bra en period med träning till men sedan gick jag upp allt och lite till. På måndag tänker jag mig pulver igen. Har börjat jogga eller stapla mig fram 2 ggr i veckan á 2.5 km. Behöver råd…

6. Hej Anna!
    Vill börja med att tacka för mycket inspiration!
    jag är en kille på 29 år jag är 187cm lång och har hållet på med styrketräning till och från i 15 års tid med betoning på från de sista åren :) Jag har nu hållit på med en variant av Lchf som jag tycker passar mig mycket bra i 4 och en halv månader och det har funkat över förväntan. när jag började vägde jag nästan 115kg och hade ett midjemått på 113 cm och nu är jag nere på 91 kg och midjemåttet är 91cm. och nu till min fråga.
    det är många som tycker mitt sätt att äta är konstigt mest pga av mängden fett jag äter, (det fett jag äter är bara naturlig fett med andra ord inget margarin och andra konstgjorda produkter)dom säger ofta att fett jag äter samlar sig i blodet och på andra ställen i kroppen och att jag därmed skulle få ökat kolesterol och ökad risk för hjärt och kärlsjukdomar.
    vad är din åsikt i denna fråga
    Mycket tacksam för svar
    Mvh Christofer

• Hej, jag ska hälsa från Anna som har svarat på ditt inlägg via mail till mig.

Hej Christofer,

Låter fantastiskt och bara att gratulera att du hittat en modell som fungerar bra för dig.

Man vet väl ej riktigt effekterna av LCHF dieten ännu då det ännu gjorts några studier i ämnet på lång sikt.
      Men uppenbarligen fungerar det på dig. gå o kolla dina triglyserider om du är orolig tycker jag. Det slår så olika från person till person.

Mvh

Anna

7. Hej
    Måste fråga är det helt kört när man passerat 50 att få ordning på sin kropp, jag är liten till växten 1.59 och väger nu 65 men det pendlar 5 kilo upp och ner.På ganska korta tider1-2 mån. Jag älskar mackor och har bytt från vitt till mörkt bröd,spelar det någon?
    Är det nyttigare eller lika fel,kan inte vara utan det.Träna är bra har heller aldrig varit min grej och nu har jag atros i händerna,vilket är bästa gympan om man skulle sätta igång med något?

8. Hejsan Anna!

Jag är en tjej på 21 år. Jag är 181 cm & väger runt 80 kg. Jag vill gå ner till 68- 70 så jag kan komma i mina jeans igen.

Jag var på en föreläsning med dig. Du nämnde att vi alla tillhörde olika kroppstyper. tex vata, pitta och kapha . Jag har gjort två tester & blev pitta och kapha.

Kan jag äta fetaost, grädde, gräddfil, ägg, frukt och nötter? Jag har lätt för att gå upp i vikt & ett stort sug efter kolhydrater. Ska jag utesluta alla kolhydrater även efter önskad viktnedgång?

Vad är en bra frukost för mig?

MVH Anneli

Leave a Reply to eva lindehoff Cancel reply

(required)

(required)

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>