Maj 072014
 

Det är viktigt med protein. Speciellt om du tränar mycket eller hårt. En människa bör äta 0,75 gram protein av god kvalitet, per kilo kroppsvikt och dag.  Vilket för en vuxen person som äter blandad kost motsvarar cirka 50-60 gram. 1 gram protein innehåller 4 kcal (17 kJ). Det är lika mycket energi som 1 gram kolhydrater. Protein är nödvändigt för cellernas uppbyggnad, för bildandet av hormoner, enzymer och delar av immunförsvaret. Kvinnor som har en stressad vardag, vegetarianer och de som tränar mycket är i riskzonen för att få i sig för lite fullvärdigt protein. Om kosten innehåller för lite protein bryts kroppens vävnader ner istället för att byggas upp.  Man blir svagare och får sämre ork.aktivkvinnabanner2
Aktiv och Smart är ett paket med ett premium proteinpulver i kombination med alger som ger dig de rätta näringsämnena och förutsättningarna för att hålla dig i form och leva ett aktivt och hälsosammare liv. En varierad kost med tillskott av protein i kombination med Algine Plus ger starka och snygga muskler, friskt hår, starka naglar och mer energi!

En bra start på våren helt enkelt. Dessutom håller du dig mätt längre på proteiner än med en kost innehållande mycket kolhydrater.

Rekommendera detta till någon annan
  • Facebook
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
  • Yahoo! Buzz
 Posted by at 14:41

Sorry, the comment form is closed at this time.