Apr 192012
 

Mimmi och Annika i kvällens Du är vad du äter

Blomsterbutikskollegorna Annika, 59 och Mimmi, 48 har småätit till sig riktiga tantkroppar! Det har blivit alldeles för mycket kanelbullar och chokladpraliner och alldeles för lite bra, näringsriktig mat.

Figurerna har de redan försökt rädda med hjälp av varsin bukplastik men när Anna Skipper tar sig an de två damerna så är det slut med genvägar.

Anna utlovar 10 års föryngring på 8 veckor och Mimmi och Annika får lära att vill man bli fin, så får man lida pin.
Det blir ingen dans på rosor för de två blomstervännerna och vägen till ett sundare liv kantas av hunger, frestelser och helt nya träningsformer.

 

Missa inte kvällens avsnitt kl 20:00 i Sjuan!

Du är vad du äter

Rekommendera detta till någon annan
  • Facebook
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
  • Yahoo! Buzz

  5 Responses to “Anna utlovar föryngring på 8 veckor i kvällens Du är vad du äter.”

  1. Hej

    Jag såg programmet med ”Blomstertjejerna” och undrar vad det var dom tränade med ett gäng andra kvinnor? Kände direkt att det vore något för mig, men missade vad de sa. Skulle bli jätteglad om du kunde hjälpa mig! :-)

    M v h
    Mija

  2. Hej Anna!

    Jag har köpt startpaketet inför viktgruppen den 23/4 för ca två veckor sedan, men på informationsbladet som följde med står det den 19/3. Detta kan väl inte stämma? Jag är väl med i gruppen som börjar nu på måndag?

    Tacksam för svar!

    Mvh
    Elina

  3. Hej Anna! Jag har funderat över en grej som jag hoppas att du kan förklara för mig.
    Jag har förstått att man bör undvika att kombinera fett och kolhydrater. Fett i rätt mängd är bra, men även kolhydrater är bra, eller hur? Ett tag strök jag kolhydrater helt, men i efterhand har jag förstått att man behöver kolhydrater för att få energi till bl.a. träning. Jag undviker självklart snabba kolhydrater. Men det jag undrar är hur jag bör lägga in kolhydraterna i min kost för att de inte ska påverka min hälsa negativt. Potatis t.ex. innehåller ju jättemycket näring men bör inte ätas ihop med fett. Så t.ex. potatis i en grönsakssoppa är väl inget man behöver vara rädd för? Jag skulle även vilja att du förklarar vad det är som händer i kroppen. Har förstått att det är nåt med att kolhydraterna utsöndrar insulin som öppnad upp fettcellerna, och om man då samtidigt äter fett så lagras det lättare? Har jag förstått det rätt? Hoppas du kan hjälpa mig att få lite klarhet i detta. Man läser så himla mycket om dieter som utesluter kolhydrater helt eller som utesluter fett helt osv. Men jag vill inte utesluta allt, bara veta HUR jag ska äta det. Tacksam för svar!

Sorry, the comment form is closed at this time.