Jun 012011
 

Du är vad du äter och Du blir vad du äter

Vi bygger vår hälsa med bra mat
Bra mat är en förutsättning för att nå en god hälsa. För att kunna laga bra mat måste du också köpa bra mat! Enkelt, men det är inte alltid så lätt att veta exakt vilken mat som kan räknas till ”bra mat”. Som en start kan du nedan hitta en förslag på bra varor som ger dig en grund för att ge din hälsa riktigt bra mat.

Anna Skipper rekommenderar "Bra mat"

Ni som är välbekanta med min hemsida vet att det på den finns mängder med information som ni kan ta del av. Ett avsnitt handlar om bra mat. Har ni varit inne på den sidan och kollat? Skriv ut listan och checka av hur mycket ”bra mat” ni har i just ert kylskåp/skafferi.

Inköpslista för bra mat
Följande livsmedel utgör den basnäring som rekommenderas. Välj helst ekologiskt odlade produkter.

Grönsaker
Aubergine, Avokado, Bambuskott, Broccoli, Brysselkål, Endivesallad,
Gräslök, Grönkål, Gurka, Haricots verts, Jams, Jordärtskockor, Kronärtskockor,
Kål – röd, vit eller grön, Kålrabbi, Lök, Mangold, Morötter, Oliver, Paprika, Persilja,
Potatis, Purjolök, Rödbetor, Sallad, alla sorter, Selleri, Sparris, Spenat, Squash
Svartrot, Sötpotatis, Tomater, Vattenkrasse, Vitkål, Vitlök.
Fortsättningen på listan hittar ni här.

Lycka till!

Anna

Rekommendera detta till någon annan
  • Facebook
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
  • Yahoo! Buzz

Sorry, the comment form is closed at this time.