Maj 312011
 

Anna Skippers Nyttiga Smoothies

Gör en nyttig smoothie
Nyttiga smoothies är mycket underskattat. En smoothie som har rätt innehåll kan vara den perfekta lösningen på en nyttig frukost för en person som inte är så hungrig på morgonen, vill gå ner i vikt eller som har ont om tid. Ett bra recept på en nyttig smoothie ser till att du får i dig allt det du behöver för att starta dagen på rätt sätt.

Jag har själv gett ut boken Morgondrinkar som ni kan hitta på Skippersmart. Anna Skippers Morgondrinkar är en härlig och inspirerande bok på 54 sidor. Fylld av goda och lättlagade morgondrinkar. Jag vill med boken ge dig kunskap som leder till ett rikare och hälsosammare liv. Morgondrinkarna är indelade i fyra olika avdelningar. Uppiggande, Renande, Stärkande eller Viktbalanserande.

Morgondrinkar

Det är viktigt med rätt näring
I boken finner du även bra och konkreta råd och tips från mig. Människan har i alla tider förstått den stora nyttan av att insupa naturkraft genom frukter, bär och grönt. Idag får vi i oss alldeles för lite av de viktiga ämnen kroppen behöver för att vi ska kunna upprätthålla en god hälsa och en balanserad vikt. Genom boken får du möjlighet att själv prova en naturlig väg och en uråldrig visdom för att öka din livskraft!

Prova genvägen till en bättre hälsa!

Den smoothie fungerar i alla lägen
Givetvis är det inte bara på morgonen som det är bra med en drink eller smoothie. Beroende på vad du vill uppnå så finns det drinkar för olika syften. Tex för att sluta röka, få bort sockersug, sätta fart på matsmältningen eller kanske bara en energikick.

Har du svårt att få i dig tillräckligt med protein kan en smoothie eller proteindrink vara en enkel lösning. Din proteindrink blir både nyttig och god om du mixar den med bär eller annat gott som innehåller vitaminer och mineraler. Tillsätt proteinpulver så har du skapat din egna färska proteindrink. En proteindrink kan vara bra att inta om man tränar hårt. Men proteindrinkar är inte bara för muskelbyggare. Även vi ”vanliga” människor har stor nytta av att äta rikligt med protein då det både mättar och sätter fart på ämnesomsättningen.

Granatäpple smoothie!

Titta på mina recept för drinkar och smoothies och testa dig fram till vad du tycker om. Ha gärna sidan under uppsikt då jag ofta uppdaterar mina recept.

Kram Anna

Rekommendera detta till någon annan
  • Facebook
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
  • Yahoo! Buzz

  One Response to “Nyttig Smoothie”

  1. Hej Anna! (mycket vackert namn du har, förresten) ;)

    Kollade in på sidan och upptäckte många intressanta drinkar!

    Jag vet inte vart jag ska skriva dethär, så det får bli här.

    Jag behöver verkligen lite råd. För jag måste göra något åt det här.
    Jag känner att jag behöver bra tips på kost till mig. jag läser mycket, men alla olika metoder och tips liksom tar ut varandra. I en diet ska man skippa fett och i en annan äta det. I den andra dieten är nötter tillåtna, men inte i en annan.

    Så därför undrar jag, vad passar egentligen mig? Om jag säger att jag är 169cm lång ungefär och har nu en rätt stabil vikt på 73kg. Jag är alltså överviktig. Men jag har jättesvårt för att gå ned i vikt! Jag är 17 år och slutat växa på längden. Men fortsätter växa på bredden, d.v.a. höfter.. bröst… etc.

    Jag anar starkt att jag haft mina perioder av ett stört beteende då jag i en period ätit konstant och en annan ”kompenserat” och ”svultit”. Tills det inte går mer, och då har jag ätit men kräkts upp det. Ja, det var inte det jag ville säga. Det jag menar är att jag hyfsat lätt kan ta mig ned till denna vikt efter en dum period. Men nu har jag bestämt mig för att sluta vara så instabil i mitt ätande och hoppas på att känslolivet lugnar sig om jag får fastare rutiner kring just maten.

    Jag är (i alla falla vad andra säger) kraftigt byggd med ”simmar axlar” och stor benstome. Jag tränar väl måttligt, ut och går ofta, rör på mig mycket och tränar några gånger i veckan i enkel form. Alltså typ simma eller åka inlines.

    Och den senaste tiden har jag verkligen försökt få bort de här överflödiga kilona som alltid funnits här mer eller mindre. Men det går inte, inte längre än såhär.

    Jag börjar dagen med att äta gröt eller yoghurt. Lunch äter jag i skolan. (om det blir någon överhuvudtaget, är kräsen för mat egentligen) Till ”middag” kan det bli soppa eller kyckling. (äter inte gärna korv eller rött kött)

    Har lyckats hålla mig borta från bröd över huvudtaget och pasta senaste tiden. Äter ägg om jag blir hungrig. Äter hyfsat rikligt med frukt i form av äpplen eller banan. Dock har jag fått en förälskelse i nötter och frön (och torkad majs). Och choklad är jag ständigt svag för, så mörk choklad slinker ned ibland. Jag vet inte om något av det är okej?

    För övrigt så äter jag en vitamintablett om dagen samt en ”fisk” tablett med omega 3.

    Jag som är så stor ”naturligt” känner liksom att jag måste ner mycket mer för att våga umgås med folk utan att störas av mina ständiga jämförelser med dem.

    Har du nåt smart tips på vad som skulle kunna passa en som mig?

    När jag ändå håller på vill jag säga också, att du är inspirerande och jag följer dig nästan slaviskt! :) Kram från en ”annan Anna”.

Sorry, the comment form is closed at this time.