Maj 182011
 

Viktminskning, detta hett debatterade ämne.

Hur ofta får jar inte följande fråga av människor som prövat allt. ”Snälla Anna! Jag behöver gå ner i vikt, hur ska jag göra?”

Hur man ska nå en varaktig viktminskning är den vanligaste frågan. Visst vill jag svara och hjälpa alla men med flera hundra mail om dagen är det svårt att hinna med. Jag förstår att du kan tycka att ditt svar dröjer så jag har försökt att lägga upp information på sidan så att du ska kunna få hjälp genom att hitta bra information där. Här kan du gå till sidan.

Anna rekommenderar

Anna Skipper om viktminskning

Lev smart; Bästa tipsen för att gå ner i vikt

Här finns de bästa tipsen för viktminskning.

De flesta vill förändras långsiktigt även om det kortsiktiga målet kan vara att komma i bikinin till badsäsongen! Än är våren i sin linda och sätter du fart nu kommer du att klara din viktminskning till sommaren! Det finns inga quick-fix. Att ligga på ca 0.5- 1,5 kg per vecka i viktnedgång är ett bra realistiskt långsiktigt mål! På ett år blir det många sköna kilon! Here we go!

Är du redo?


Välj bra mat för viktminskning


Handla, rensa ut, skapa rätt förutsättningar för din viktminskning

Släng och rensa ut allt i skafferi och kylskåp som inte är bra och närande för dig! Gör en Anna Skipper! Handla bara när du är mätt och belåten och gå efter en lista du har planerat i förväg. Det är förbjudet att i panik rusa till affären hungrig och handla. Inga impulsköp! Satsa på att äta så naturligt som möjligt och gärna ekologiska frukter och grönsaker. Nära naturen är mottot! Välj vitt kött och skaldjur. Gör du allt detta har du redan skapat en bra förutsättning för din viktminskning.

Träning hjälper dig mot varaktig viktminskning

Kom ihåg att röra på dig. 10 – 12 000 steg / dag är en bra början.
Köp en stegräknare så du kan hålla koll på dina steg. Öka sedan till 15 000 steg / dag. Det kommer att ge resultat och din viktminskning kommer att bli varaktig!!! Alla steg räknas. Tag en lite kortis till lunchen och sedan en efter jobbet så skall du se att du snabbt är uppe i dina 10 000 steg. För dagbok och statistik över dina nya framsteg! Har du någon annan aktivitet som höjer pulsen som du gillar? Yoga och dans är perfekta alternativ!

Stress & Relax är nödvändigt för viktminskning

Kortisol är ett stresshormon som ökar under stress. Kortisol är ett fettinlagrande hormon. Det motverkar alltså din viktminskning! Detta fett lägger sig vanligtvis runt magen, höfter och rygg. Kortisolet utsöndras när vi stressar. Se till att varje dag göra någon form av avslappnande aktiviteter som yoga eller varför inte prova 20 minuter på en spikmatta. Att relaxa kan alltså ha stora effekter för att lyckas med din viktnedgång. Så även en bra sömn med minst 7 timmars sömn/ natt. Att sova för lite kan orsaka viktuppgång.

Avslappning är viktigt för viktminskning

Så här kan man slappna av på stranden i Turkiet, alla är vi olika och det är ju det som gör livet så spännande!

Gå nu in här och surfa runt för att läsa mer om viktminskning och vad DU kan göra för att nå en varaktig och trygg viktminskning på RÄTT sätt!

Klicka er sedan vidare om ni önskar, det finns en massa bra tips tips. Det är bara DU som kan välja vad som är bra för just DIG!

Lycka till!!

Rekommendera detta till någon annan
  • Facebook
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!
  • Yahoo! Buzz

  One Response to “Viktminskning, viktminskning, viktminskning”

  1. Hej Anna!

    Jag är en tjej på snart 26 år..

    Jag tränar på gym ca 4 gånger/vecka.. Träning är de som jag tycker är så kul.. Kör även boll träning hemma och jag äger en ABdoer som jag kör med varje kväll..

    Nu är de ju så att jag har inte fast jobb och jobbar bara lite extra ibland, så jag kan typ aldrig stor handla.. Vad kan du rekommendera för billig o bra mat för mig som vill bygga mycket muskler och som man kan ha råd med om man är arbetslös? Jag sover väldigt dåligt varje natt ca 2tim för att jag har en deprission sen tidigare och den kommer tillbaka..

    har märkt att all stress över olika saker i mitt liv o sen sömnen har gjort att jag har fått en mage.. Jag är 163 cm o väger 65kg.. Mitt midjemått är 90cm om jag mätte rätt idag.. Som sagt ja ha ju en del muskler oxå.. Men jag har ett bmi på 24.5 ungefär..

    SÅ jag vet inte vad jag ska göra.. Skulle behöva din hjälp med kosten o framförallt peppning.. Ingen i min familj är hälsosam o jag får bara höra att jag tränar för mycket o köper för nyttigt..

    Övrigt så vill jag säga att du insprirerar mig och dina program med..

    Ha de bra!

    /Caroline

Sorry, the comment form is closed at this time.